Možné účinky doplňků stravy

23.07.2021

Dobrý den, už druhý den užívám Biotín 300 μg na podporu vlasů, vousů, chlupů a pokožky. Teď jsem ale zpozoroval, že se mi na břiše začíná dělat jako kdyby akné (na břiše jsem jej ještě neměl, jen na hrudi).Může to být reakce pokožky na Biotín?
Děkuji.

Jakub, 16 let

Milý Jakube,

Uvedený přípravek není lék, nýbrž doplněk stravy. To znamená, že výrobce garantuje pouze jeho zdravotní nezávadnost, nikoli však deklarované účinky. Z tohoto důvodu je nepravděpodobné, že by tvorba akné na jiných místech, než kde se vyskytovalo i dříve, souvisela s jeho užíváním. Stejně tak je ovšem nepravděpodobné, že by užívání jakéhokoliv doplňku stravy nějak zásadně ovlivnilo růst vlasů, vousů či chlupů.
Tvorba akné souvisí s hormonálními změnami, k nimž dochází v období dospívání, konkrétně s nárůstem produkce kožního mazu, k němuž dochází v důsledku zvýšené produkce pohlavních hormonů. Mezi 15. a 16. rokem věku dosahuje u většiny chlapců tvorba akné svého maxima, a tudíž je celkem normální, že se u tebe nyní akné tvoří i na místech, kde se dosud nikdy nevyskytovalo.
Užívání doplňku stravy ti tedy na jednu stranu zřejmě nijak výrazně nepomůže, ale ani neublíží.